Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

torsdag den 24. januar 2019

To konfirmationskort til piger med embossing og voks.

Jeg sad i går og så en youtube video som Pia lavede online. Den blev lavet ud fra et kit hun (og jeg) har købt fra Picturingtheworld, hvor man kan købe kit hver mdr. som abonnement. Og jeg har selv prøvet for første gang her i januar.
Jeg har dog kun brugt ganske lidt af materialet til mine kort, da jeg ville have lavet disse konfirmationskort.
Ideen med at bruge embossingfolder til kort på staffelikort, er fra en video som Berit har lavet på et tidspunkt.

Begge kort måler 14,8 x 10,5 cm. og begge kort har jeg valgt at holde i sort, og så ellers mønsterpapir (fra kittet), der passer præcis i farven til det voks jeg har brugt i Rose Gold.
Begge kort er også lavet som staffelikort og med Embosset tekst på sort karton.

På det første kort har jeg brugt silhouetten af pigen, hvor den var skåret i hvidt karton, og der har jeg valgt også at dække hende med voks, så det næsten er helt dækket.
Det sorte stykke med tekst forneden, har jeg heatembosset med Rose Gold embossingpulver, både til teksten og rundt i kanten.
De lange rækker med sten, har jeg valgt at sætte på på, for at prøve at lave noget anderledes, end jeg før har lavet. De er klippet op, så de kan bevæge sig, nærmest som et gardin.





Dette kort er lavet ud fra samme princip som det øverste, her har silhouetten dog skåret ud i Rose Gold mat karton, og på det sorte stykke nederst har jeg heatembosset med glimmerembossingpulver, der passer fint i farven.
Desuden har jeg har valgt at sætte rhinsten på, både på det nedeste sorte stykke og på midterstykket.

Begge slags embossingpulver jeg har brugt er fra Wow.
Embossingfolder er begge fra Nellie Snellen.
Die er fra Dixi Craft.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar