Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

fredag den 31. august 2018

Kort lavet på fotopapir med sølv.

Igen har jeg fulgt en video fra Berit Rosenfeldt og har så afprøvet den måde at lave kort på.

Kortbasen er str. A6 i hvidt karton.
Derpå en matte i lyserød og så selve fotopapiret, som jeg har "leget" med.

Jeg har brugt Distress Ink og Distress Oxide blandet med vand.
Da det var tørt, tørrede jeg det hele af, hvorved det blanke fra fotopapiret kommer frem igen.
Så har jeg sprøjtet Distress resist spray på ( her drillede det kraftigt inden, da pumpen var gået i stykker, så det fik mere på end planlagt. Da det var tørt (det går hurtigt) lagde jeg sølvfolie fra min GoPress på den tørre lim, og varmede så limen op igen. Jeg var faktisk lidt spændt på, om jeg kunne bruge det folie der er beregnet til GoPress maskinen, men det gik super fint.

Teksten er også stemplet på fotopapir.
Rhinsten er fra kassen.

Jeg har denne gang valgt at tage to billeder af kortet, for på det første kan man slet ikke se hvor meget det faktisk skinner, men det får man en fornemmelse af, på det sidste billede :D






















4 kommentarer:

  1. Flot kort og spændende teknikker.....har du en GoPress maskine....uuuuha...googlede den lige (havde ikke "opdaget" den før) den ser godt nok sjov ud!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla....ja det har jeg, men har endnu ikke lært den ordentlig at kende, men det kommer ;-)

      Slet