Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

lørdag den 23. februar 2019

Pop-up kort.

Jeg har flere gange beundret Pia Baunsgaard's kort, når hun laver pop-up kort, så det er faktisk hende der er "skyld" i, at jeg nu har forsøgt ;-)
Jeg var heldig at kunne låne sættet med die af en veninde, for selve sættet hører ikke til den billige slags, men nu hvor jeg har prøvet, vil jeg selv købe det, for det har faktisk en del anvendelsesmuligheder :D

Jeg lavede først en prøve på en del af det, og så gik jeg i gang med de rigtige materialer jeg ville bruge.
Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg nu efter dette kort er blevet færdig, blevet klogere på, at det er en fordel, hvis kartonen ikke er for tyk, hvilket jeg synes mit er ;-)
Desuden ved jeg også, at de mål der er i den video, hvor man kan se et bliver lavet, vil jeg ikke rette mig efter fremover. Jeg har også fundet ud af, at pynt er der ikke meget plads til. Fedt at blive klogere efterhånden ;-)

Selve kortet måler sammenfoldet 11 x 14 cm. Og jeg har brugt hvidt og mørkeblå Linnen karton, for jeg kan utrolig godt lide den struktur der er i det karton. Som mønsterkarton har jeg brugt fra Prima Marketing.

Die er fra Karen Burniston, Lawn Fawn og Tim Holtz.

Desuden har jeg sat rhinsten - også fra Prima Marketing.
































Ingen kommentarer:

Send en kommentar