Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

lørdag den 8. december 2018

Julekort med transparent folie.

Jeg så et kort på Pinterest forleden dag, og ville prøve at lave et også. Mit er lidt anderledes end det jeg så, men det er jo kun fint at tingene ikke skal være ens :D
Jeg har dog haft en del bøvl med min idé, og endte med at måtte opgive efter flere forsøg, så reelt har det taget laaaaang tid at få et lavet færdigt ;-)

Kortbasen er hvidt karton str. 15 x 15 cm.
Jeg har skåret forsiden op, så jeg kunne få de mål som jeg gerne ville...her prøvede jeg mig også frem, indtil jeg fandt de mål jeg ville bruge.
Derefter har jeg limet transparent folie på forstykket og dækket bagpå med karton, så det på den måde er lukket.

Jeg har brugt Rose Gold karton, både i mat og i blank, og teksten er heat embosset  med rose gold embossingpulver.

På bagstykket har jeg så også sat mat rose gold karton, så meningen er, at man skriver på bagsiden.

Die er fra Tim Holtz og tekststemplet er fra Sue Wilson, og snefnug er fra Studio Light, hvor jeg også har heat embosset dem med rose gold.

Som om det ikke var nok at kortet drillede, så har bare det at få taget et billede jeg var bare nogenlunde tilfreds med, også taget lang tid. Enten drillede det ene, el. også det andet, men nu gider jeg ikke mere, så nu må det være som det er ;-)



6 kommentarer:

  1. Hæhæ.....sikke da et besvær. Men dit endelige resultat er bare super flot.
    Jeg har ikke prøvet den type kort endnu, men tit tænkt på det. Det må vist blive, når jeg har god tid.
    Dejligt du gider vise frem - selv om det også har givet besvær. Så TAK.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak....haha...det var jo primært fordi jeg ville afprøve noget, som burde kunne lade sig gøre, men nix. Men pyt, så lærte jeg jo det ;-)

      Slet
  2. Så flott det ble; elegant og nydelige farger :))

    SvarSlet