Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

torsdag den 6. september 2018

Kort i efterårsfarver.

Jeg sad i morges og så en video fra Lindy's og blev grebet af de farver, så jeg måtte selv i gang med at lave et kort. Mit er selvfølgelig blevet helt anderledes, men sådan er det jo, når man ikke har de samme produkter, desuden har jeg ændret flere ting efter min egen smag :D

Kortbasen her hvidt karton str. A6.
Og så var det ellers i gang med at lege ;-)

Jeg stansede først blade osv. ud i kraftig akvarelkarton og så dyppede jeg bladene i 3 forskellige farver Distress Ink. En gul, orange og en brun. Nødderne fik bare brun og stænglerne på dem fik med Zig pen.
De andre bær og blade farvede jeg med mine Zig penne, da jeg ville bevare det hvide i bærrene. Alle blade, bær og kogler blev efterfølgende trykket ned i min VersaMark pude og så klar embossingpulver, så det hele har et blankt skær. (Svært at se på billedet).
Nu var det så tid til at lave baggrunden.
Det hele blev først dækket med hvid gesso - og her havde jeg lige glemt at stemple først, så det fik jeg gjort bagefter og så igen lidt hvidt gesso hvor der var stemplet. Stempler er både fra Tim Holtz og Kaisercraft.
Så var det i gang med at farvelægge og her brugte jeg Lindy's Magical Shaker i gul, orange og en med lidt brunt i.
Dernæst kom jeg texture paste på gennem en stencil, og så ellers både kobber og sort embossingpulver og heatembossede det.
Under det meste af pynten har jeg klippet noget ud fra et ark mønsterpapir fra 13arts. En ny serie jeg har fået hjem, og jeg er allerede super glad for den ;-)

Den franske lilje i øverste venstre hjørne er faktisk et fejlkøb fra da jeg lige startede med at scrappe. Men nu valgte jeg at prøve mig frem.
Jeg ville egentlig have komme noget Ironpaste på og så givet det farve, men det var total tørt, så jeg måtte finde noget fra Cosmic Shimmer i stedet for. Til sidst fik det Distress Stain spray i bronze.

Sjovt nok fik jeg lige den store blomst ind af døren i dag, og den var skrigende gul, så den har også fået en omgang Distress stain spray - bronze.
Under blomsten er der faktisk også sat noget på, der har fået samme behandling som den franske lilje, men det kan ikke umiddelbart ses, hvilket er helt bevidst. Men mest for at hæve blomsten op.

Det har taget tid at lave dette kort, men jeg endte så også ud med at få det præcis som jeg ville have det, så det er jo dejligt :D



7 kommentarer:

  1. Å, for eit lekkert høstkort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Guri.
      God weekend til dig :D

      Slet
  2. Hold nu op hvor har du fået lavet mange flotte og spændende kort på det sene!!! Jeg havde ikke lige fået fulgt med - men nu har jeg da fået en dosis inspiration :D Fedt kort her i lækre efterårsfarver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla. Jeg prøver mig jo bare frem ;-)

      Slet
  3. Et super flot kort, ingen tvivl om, at det har taget lang tid, at lave 😀. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lotte....det er jo sjovt at prøve nye ting ;-)
      Knus

      Slet