Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

søndag den 19. august 2018

Turkisgrønt kort.

Jeg har brugt flere forskellige produkter på dette kort, og har hygget mig med det, selv om det har taget lang tid.

Kortbasen er hvidt karton str. A6, og derpå kraftigt hvidt karton, hvor jeg har brugt både Lindy's Magical Shaker i 2 forskellige farver.  Da det var tørt, har jeg stemplet med sort Archival med Tim Holtz stempler og så ellers kommet paste på hvortil jeg brugte en stencil, og derpå har jeg hældt sølv embossingpulver over, og så heat embosset det.

Da baggrunden var blevet som jeg ville have det, skar jeg nogle sorte strimler karton i forskellige størrelser, og klippede enderne skrå. Dernæst har jeg sat bølgepap, hvor noget er smurt ind i sort Distress Stain blandet med vand og så ellers igen sølv embossing pulver der er heat embosset.
Rammen er lavet af stengips og også her har jeg brugt den sorte Distress Stain og så lidt turkis voks.

Det lille ur er fra et ark Maja Design og de brune og turkise blomster, samt de små brune blade, er stemplet og skåret ud, og derefter farvelagt med Distress Ink.
Under de øverste blade og blomster kan man svagt ane lidt ostelærred.
De sorte blomster er fra WO og de sorte perler både i de største blomster og nede i hjørnet er fra kassen.
Billedet i den grå ramme er også fra kassen.




4 kommentarer:

  1. HOLD nu op hvor har du haft gang i mange spændende materialer og teknikker på dette kort!!! Lyder som om du rigtig har hygget dig :D og resultatet er rigtig rigtig flot og spændende og så kan jeg godt lide farve kombinationen :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla....ja det har været sjovt at afprøve så mange ting på et enkelt kort. Det var nu mest fordi jeg vil i gang med noget på et lærred, i den stil, og så valgte jeg at lave det i væsentlig mindre format som start ;-)

      Slet
  2. Endnu et super flot kort. Som du igen har gjort en masse ud af. Mange kombinationer. Flot resultat 😀❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lotte...jeg synes det er hyggeligt at forsøge sig frem, og se hvad der kommer ud af det i sidste ende ;-)

      Slet