Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

lørdag den 9. marts 2019

Kort med alcohol ink og folie.

Jeg fik tilsendt en youtube video af en veninde, hvor der blev brugt alcohol ink og folie. Og det måtte jeg bare prøve :D

Kortbasen er hvidt karton str. A6. Ovenpå stykket jeg har leget med. Utrolig så vidt forskellige de ting bliver, når man leger med alcohol. Her blev det lavet som et forsøg, for at se, om det kunne lade sig gøre at få folie på, og jo da, det var jo nemt :D
Må hellere fortælle, at alt imens jeg sad og forsøgte, snakkede jeg i tlf. med hende, og vi fik faktisk en del grin, for jeg sad samtidig og pustede løs i et sugerør, for at få spredt farverne som jeg ville have det. Det må have lydt fuldstændig vanvittigt hos hende, men sjovt var det ;-)
Vi var begge enige om, at det vi lavede, kunne kun folk der scrapper forstå...haha :D
Da farverne var så jeg var tilfreds, ventede jeg er par min. og så kom jeg rosegold folie på.

Da det hele var godt tørt, stemplede jeg et stykke vellum med sort sværte og skar til, så det passede til kortet. Til slut kom jeg rhinsten på i siderne på det lille stykke vellum.

På kortet har jeg kun brugt 2 farver alcohol ink, nemlig sorte og så lidt hvidt. Alle tonerne i kortet er faktisk kommet frem af den samme farve. Ret fedt efter min mening :D
Det der ser rødt ud, er folien, der ser anderledes ud på den måde som jeg har taget billedet. Og jeg har valgt at tage to billeder, for at man kan se forskellen :D

Jeg tilmelder mit kort til den udfordring der kører hos http://scrapfromyourheart.blogspot.com/



6 kommentarer:

  1. For en utrolig stilig bakgrunn du har laget, blir ikke lei av å se på den! Tusen takk for at du deltar hos Scrap from your hart! Klem fra DT Anita :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anita. Det er hyggeligt, at kunne deltage i jeres udfordringer :D

      Slet
  2. Noe så utrolig flott. Å jeg lo godt av teksten din, for akkurat slik er jeg og min bestis oxo, vi kan sitte sammen å snakke, mens vi gjør slike ting som dette.
    Tusen takk for ditt bidrag til Scrap from your heart mars utfordring, klemm jorunn

    SvarSlet