Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

tirsdag den 14. august 2018

Blomsterkort igen.

Det er et stykke tid siden jeg har blogget, men jeg har dog fået lavet lidt, der ikke er blevet lagt ind endnu.

Dette kort har jeg siddet og hygget mig med, da jeg går og overvejer om jeg skal starte med at samle på nye farver - har kig på Zig Clean Color Real Brush. Jeg elsker nemlig at arbejde med Distress og vand, og det kunne være fedt med noget der egentlig er beregnet til det :D

Kortbasen er hvidt kraftigt 250 g. glat kopipapir i str. 11,5 x 14,7 cm. Derpå igen et stykke hvidt karton, hvor jeg har brugt Distress Ink til at sværte med nogle steder. Og så igen mørkeblåt karton med struktur.

Blomsterne og blade er først heat embosset med hvidt embossingpulver, og efterfølgende har jeg også her brugt samme farve Distress Ink, som jeg har på det lyseblå stykke karton. Til blomsterne og bladene, har jeg dog brugt vandpensel og farvelagt med.

Jeg er nødt til at lave en kuvert selv, da kortet er for stort til dem jeg har :D

Alle die og stempler er fra Altenew.








3 kommentarer:

  1. Uh hvor er det altså et lækkert kort Jette - kan simpelthen så godt lide de Altenew blomster og flot farvelægning af dem :)
    Jeg har "Ziggerne" og jeg er altså VIRKELIG glad for dem - slet ikke for at friste ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt....jeg har lige skrevet på din blog, og skrev netop at jeg overvejede de Zig....sidder altså og griner nu ;-)
      Tusind tak forøvrigt...jeg elsker en stor del af Altenews produkter, og har også en forskelligt efterhånden :D

      Slet
    2. HI HI HI - jeg griner også :D så pudsigt :)
      Jeg er altså rigtig glad for mine "Zigger" også fordi de både kan bruges til enkle og nemme teknikker som bl.a. det jeg havde lagt på min blog men også kan kombineres med akvarel karton + vand og blendes, udtones m.m. Kan godt lide materialer der kan flere "ting" alt efter hvad man er i hopla til - bilder mig ind at jeg så i længden spreder mig over knap så mange produkter ;)

      Slet