Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

torsdag den 25. oktober 2018

Julekort i to lag...nyt design.

Jeg sad for et par dage siden og kiggede på Pinterest igen igen, og så to kort der lå på samme billede. Fik så ideen til at forsøge at lave et som det jeg har lavet nu. Var dog i tvivl om, hvordan jeg lige skulle gøre, men vågnede så meget tidligt i morges og besluttede at forsøge.
Og det er der så kommet dette kort ud af :D

Kortbasen er kraftigt hvidt karton, lavet så det står som et A på højkant. Målet er 15 x 10,5 cm. Derpå et stykke mønsterpapir.
Lavede så det næste stykke der sidder ovenpå, også i samme kraftige karton og så mønsterpapir.
Derefter lavede jeg 3 stykker karton på 1½ cm i bredden og så langt at jeg kunne false det to steder, så det kunne danne et Z.
For en anden gang skyld, vil jeg anbefale, at man ikke bruger samme kraftige karton, for det er blevet ret kraftigt, men jeg turde ikke andet, hvis det skulle kunne holde. Meningen var nemlig, at der kun skulle have været et Z på, men så følte jeg at det ikke ville sidde som jeg ville have det.

På det underste lag, har jeg sat et julebillede ind. Har valgt at løfte det med skumfiduser, så det nemmere kan passe i højden med de Z'er jeg har sat ind i den ene side.
Desuden har jeg sat lidt snefnug på og så halvperler på 6 mm. for at være med til at løfte kortet.
God Jul har jeg skåret i Marianne Design glimmerkarton og limet sammen i 2 lag, for at give det lidt fylde. Snefnug er også skåret i det samme glimmerkarton, dog kun i et lag.
For at trække det øverste lag ud til siden, har jeg sat en snefnug, så man kan hive i den ;-)

Første billede er hvor det er lukket op, næste hvor det er lukket sammen.

Die er fra Simple And Basic, Joy, Marianne Design og Tim Holtz.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar