Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

fredag den 20. april 2018

Tillykke kort med folie baggrund.

Jeg har været så super heldig at få en fødselsdagsgave på forskud af min lillebror.
En GoPress :D
Vi sad og snakkede i tlf. og kom ind på min fødselsdag, som først er om flere mdr. Jeg fortalte at jeg ville ønske mig hjælp til en GoPress, og hov....så fik jeg den af ham. Alt alt for tidligt, men som han siger, så kan jeg få glæde af den noget længere ;-)

Jeg har så kæmpet noget af en kamp for at få den til at gøre som jeg ville....med hjælp fra youtube, Gitte fra Hobbyboden, min veninde og en hulens masse forsøg. Dog lykkedes det første jeg prøvede tilfredsstillende, og især derfor jeg ikke fattede hvad jeg ellers gjorde galt.
Endelig fandt min veninde og jeg ud af, at jeg simpelthen ikke havde nok tryk på min big shot, og så var det om at få afprøve med flere forskellige ekstra lag karton ;-)
Det sjove ved hele denne proces har været, at det eneste jeg faktisk ikke ville bruge den til, var netop det, der er på dette kort ;-)

Kortbasen er hvidt karton der står som et omvendt V i str. A6. Derpå et stykke hvidt karton, hvor jeg her har brugt GoPress og Rose Gold folie, sammen med en embossingfolder med roser.

Blomsten er lavet i hvid foamiran som jeg har sværtet med Altenew sværte. Det var et forsøg for at se hvor meget farve der kom på, når bladene havde fået varme.
Samtidig lavede jeg endnu et forsøg - jo jo....i hele denne proces har jeg da forsøgt mig frem - da jeg havde set og hørt, at det var rigtig fint at bruge de vaskeservietter til baby'er man kan købe, til at komme sværte på.
DET kan jeg dog ikke anbefale, da alle bladene endte med at klæbe sig til strygejernet og de fik efter min mening ikke den optimale varme. Ergo, så fortsætter jeg som jeg plejer ;-)

Die er fra Cherry Lynn, Gummiapan og CreaLies.
Embossingfolder fra Marianne Design.
Glimmeret på blomsten er fra 13 arts.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar