Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

søndag den 27. maj 2018

Kort og gavepose.

Jeg har valgt at lave to ting denne gang, nemlig et kort og en gavepose, der passer sammen.
Ofte giver man jo både et kort og en gave på samme tid, og f.eks. til en konfirmation, vil det jo være perfekt med begge dele.

Kortbasen er hvidt karton str. A6, der står op som et omvendt V.
Derpå et stykke mønsterkarton. Dernæst et stykke vellum, hvor jeg inden har heat embosset teksten med sølv embossingpulver.
Jeg har sværtet alle kanterne let på mit vellum med Distress Oxide.
Det hvide blondemønster der er på, er skåret og på kortet klippet til, så det passer med vellumkanten.

Til gaveposen har jeg brugt præcis de samme ting som til kortet, her er dog også brugt et stykke karton der passer præcis sammen med det andet karton, da det er fra samme serie.

De sorte blade har fået sølvglimmer, hvilket dog er ret svært at se på billedet, og blomsterne har fået det samme nogle steder. Desuden har jeg valgt at bruge sorte halvperler i str. 4 mm.




2 kommentarer: