Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

søndag den 11. marts 2018

Påskekrans

Jeg så at Jytte havde lavet nogle æggeskaller, hvor hun havde heat embosset dem udvendig og givet dem glimmer indvendig. Og haha...nu er jeg jo ret nysgerrig, så det måtte jeg så også prøve.

Jeg kom dem i kogende vand, for at være sikker på, at der ikke var bakterier på dem og lod dem tørre. Derefter fik de 2-3 gange guld heat embossing udvendigt. Det tog lidt tid, for de bliver altså mega varme, så jeg måtte gøre det lidt af gangen. Dagen efter smurte jeg lim indvendig i skallerne, og så hældte jeg masser af glimmer ned i.

Nu hvor æggene var lavet og var blevet som jeg ville have dem, skulle de jo også bruges. Og jeg besluttede at de skulle sidde på en påskekrans. Og påsken er for mig med en masse gule farver.
Her blev det dog kun en farve gul og så grønt og hvidt.
Der ligger små æg nede i, samt jeg lavede nogle hurtige kyllinger. De kunne dog blive bedre.
Muligt jeg også laver høns og sætter ved....det finder jeg ud af.

Die er fra Marianne Design, Cherry Lynn og Sue Wilson.

Det sidste billede er meget mørkt, men er mest for at man kan se embossingen på æggene udvendig.



















2 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk... dine æggeskaller blev super flotte
    Synd den kun kan stå fremme til påske

    Ønsker også dig en god dag, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lissy...nu er et jo en påskekrans, så for mig er det fint at det kun er til påske den står fremme. Har jo også min julekrans ;-)
      Også en dejlig dag til dig....knus :D

      Slet