Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

lørdag den 17. marts 2018

Kort med akvarelpapir.

Jeg har siddet og leget med forskellige slags karton. Havde først lavet en baggrund, men desværre fik jeg den ødelagt til sidst. Det er jo hvad der sker, og så var det om at prøve de forskellige slags karton jeg havde, i håb om at jeg kunne få det jeg ville afprøve til at lykkedes.

Kortbasen er hvid karton str. 14,5 x 10,5 cm. Derpå et stykke akvarel papir/karton som jeg stansede ud med die, og efterfølgende brugte jeg en orange Distress Ink hvor jeg smurte sværten ud på min varmemåtte, og blandede med vand. Det brugte jeg så til at farvelægge med, sammen med en pensel. Det blev den gule farve jeg ville have frem. Bagefter tog jeg samme sværte og kørte den frem og tilbage på den gule farve, uden dog at dække alt det gule.
Nu kommer så det sjove, efter min mening.
Jeg tog en stencil og satte på kartonen og på det første stykke karton jeg afprøvede, og som jeg ødelagde, kom jeg paste på også. På dette karton der er på kortet nu, kom jeg klar gesso på, og inden for et par minutter skrabede jeg så det hele af igen. Derved kom der mønster på det stykke jeg havde sværtet.
Faktisk en sjov teknik jeg godt kan finde på at bruge jævnligt. Vil andre prøve, så afprøv først på det karton du har, for du risikerer nemt at det fnugger som mit gjorde. Og det første var endda akvarelkarton jeg havde brugt, dog i en noget billigere kvalitet  ;-)

Die er fra Joy, Cherry Lynn og CreaLies.  Blomsterne er fra WO. Sløjfen/bånden er fra kassen.
Selve kortet og kanten på frimærke udskæringen har jeg sværtet med grå Distress Ink, for at give det lidt spil.






6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot Jette. Det er en super spændende effect, du får frem, og så kan jeg godt lide, du bruger den orange farve, som er lidt glemt indenfor kort og scrapbooking.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Merete. Jeg har flere gange brugt den farve, fordi jeg synes det bliver lidt anderledes.
      Håber du selv afprøver metoden, for det er sjovt at se det spil der kommer i det :D

      Slet
  2. Deilig farge!!! Friskt og fint kort:)
    Ingunn

    SvarSlet
  3. super skønt med orange farve, lyser op. Dejligt kort

    SvarSlet